zaterdag 4 oktober 2014

Drie bruggen ver

Fotograferen en varen in een kayak is geen geweldige combinatie, daar ben ik inmiddels wel achter. Het gestroomlijnde schelpje van polyester is altijd in beweging, echt scherpstellen is nagenoeg onmogelijk omdat het kijkertje van de geleende camera erg klein is en je moet oppassen dat de camera niet nat wordt. Dus schiet ik maar op goed geluk. 

Wat vooral indruk maakt is de weidsheid van de IJssel, ik heb de drie bruggen bij Zwolle net achter me gelaten en peddel richting Zalk. Daar ga ik niet naar toe want als ik terug ga heb ik wind en stroming tegen. Dat is me nu te veel. 

SAME zie je overal. Ook hier. Dit is de rode Hanzebrug: van het verschoten rood zie je spiegelingen in het water.

Zelfs hier zie je spiegelingen in het water. Nu van de IJsselbrug. Verderop ligt de brug van de A28.